MAN Off-Road Experience 2025


W dniach 23–27 czerwca 2025 roku w Krakowie odbyło się wyjątkowe wydarzenie – MAN Lion’s Off-Road Experience 2025. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele mediów oraz klienci z sześciu krajów. Uczestnicy mieli okazję przetestować szeroką gamę pojazdów budowlanych MAN-a w warunkach off-roadowych w Kamieniołomie Płaza oraz wymienić się doświadczeniami z ekspertami marki.

15 lat doświadczenia i ponad 7500 pojazdów na polskich placach budowy

Wydarzenie rozpoczęło się w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach, gdzie zaprezentowano projekt MAN „Made in Poland”.

Partnerami wydarzenia byli czołowi producenci zabudów: MEILLER POLSKA, KH-KIPPER, WIELTON, FML, WESOB, ZASŁAW i HENDRICKSON, a także spółka MAN Financial Services Polska – oferująca kompleksowe rozwiązania finansowe dla klientów MAN-a.

15 lat doświadczenia i ponad 7500 pojazdów na polskich placach budowy

Sektor budowlany nieprzerwanie od lat stanowi jeden z kluczowych filarów działalności MAN Truck & Bus Polska. Tylko w 2024 roku niemal 20% wszystkich sprzedanych pojazdów trafiło do klientów z branży budowlanej. Od 2009 roku producent dostarczył w Polsce ponad 7500 pojazdów konstrukcyjnych, ugruntowując swoją pozycję jako niezawodny partner w najtrudniejszych warunkach terenowych.
Dzięki bliskiej współpracy z renomowanymi producentami zabudów oraz nowatorskim rozwiązaniom technologicznym, MAN oferuje pojazdy doskonale dopasowane do potrzeb klientów z branży budowlanej.

Zaawansowana technologia i pełne portfolio pojazdów budowlanych

Oferta MAN obejmuje pojazdy TGL, TGM, TGS i TGX o masie całkowitej od 7,49 do 50 ton. Wszystkie modele cechują się wysoką trwałością, wydajnością i dostosowaniem do trudnych warunków placów budowy. W gamie dostępne są wywrotki, betonomieszarki, hakowce, dźwigi, pompy do betonu w konfiguracjach napędu od 4x2 po 8x8.

Pojazdy TGS oraz TGX są również dostępne już teraz w wersji w 100 % elektrycznej. W 100% elektryczna wersja TGL dołączy pod koniec roku.

Szczególne wyróżniki oferty pojazdów budowlanych MAN:
MAN HydroDrive® – napęd hydrostatyczny osi przedniej,
MAN TipMatic® Offroad – automatyczna skrzynia biegów zoptymalizowana pod kątem jazdy w terenie,
MAN PriTarder® – skuteczny zwalniacz dla pojazdów budowlanych,
• solidna konstrukcja z 3-częściowym stalowym zderzakiem,
• zaawansowane systemy bezpieczeństwa spełniające obowiązujące wymogi prawne.

W pojazdach najnowszej generacji zastosowano także ulepszone pod kątem wydajności silniki D26 Euro 6e, nowe sterowanie zawieszeniem powietrznym i elektroniczny system hamulcowy EBS rozszerzając zakres jego działania o nowe funkcje.

Lider wśród pojazdów 4- i 3-osiowych

Wśród najczęściej wybieranych konfiguracji znajdują się:

  • podwozia 4-osiowe 8x8 i 8x6 (wywrotki),
  • 8x4 (betonomieszarki) oraz
  • 3-osiowe 6x2-4 (hakowce).

Dzięki szerokiemu wachlarzowi opcji, MAN gwarantuje elastyczne podejście do specyfiki każdego projektu budowlanego.

Uzupełnieniem oferty dla branży budowlanej jest gama samochodów dostawczych TGE Next Level.

MAN wspiera dekarbonizację transportu

MAN nie tylko odpowiada na bieżące potrzeby branży budowlanej, ale także aktywnie wspiera klientów w procesie transformacji energetycznej. Podczas MAN Lion’s Off-Road Experience 2025 szczególny nacisk położono na rozwój zeroemisyjnych technologii.

Już wkrótce firma LOGEO odbierze pierwszy egzemplarz w 100% elektrycznej ciężarówki MAN eTruck w Polsce. Dzięki modułowej architekturze akumulatorów, różnym konfiguracjom gniazd ładowania i pełnemu wsparciu doradczemu w ramach programu MAN eKonsultacje 360°, elektryfikacja flot staje się realnym i opłacalnym rozwiązaniem.

"Nasz event „We are strong” w Krakowie to doskonała okazja, by zaprezentować najnowsze pojazdy budowlane MAN-a w akcji. Można poczuć ich moc i doświadczyć ich dopasowania do zastosowań branży budowlanej. Jesteśmy bardzo dumni, że te pojazdy są produkowane w naszej fabryce w Niepołomicach, a w połączeniu z nadwoziami naszych lokalnych partnerów mamy produkty w pełni „Made in Poland”!

Kolejnym wyróżniającym się elementem jest nasze portfolio e-Truck: mamy niezbędne warianty w wersjach elektrycznych na baterie o zerowej emisji spalin i jesteśmy gotowi do wspierania naszych klientów w przejściu na transport zeroemisyjny.

Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym gościom z Polski i zagranicy za udział w MAN Lion’s Off-Road Experience 2025 – za inspirujące rozmowy, wymianę doświadczeń i wspólne spojrzenie na przyszłość transportu budowlanego” - powiedział Claus Wallenstein – dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.


MAN w Polsce

MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca się sprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce. Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 36 autoryzowanych stacji obsługi, w tym 7 własnych. W Polsce koncern MAN posiada dwa zakłady produkcyjne. Zakład MAN Trucks sp. z o.o., zlokalizowany w podkrakowskich Niepołomicach to najnowocześniejsza fabryka pojazdów ciężarowych w Europie, otwarta w 2007 roku, rozbudowana i zmodernizowana w roku 2023. MAN jest też największym producentem autobusów w Polsce, w spółce MAN Bus w Starachowicach. Zakład ten to centrum kompetencyjne produkcji niskopodłogowych autobusów miej-skich dla całego koncernu MAN. W Poznaniu, od 2006 roku, działa MAN Shared Service Center, centrum finansowo-księgowe obsługujące procesy księgowe większości europejskich spółek koncernu MAN. W 2017 roku do portfolio swoich produktów MAN wprowadził lekki samochód dostawczy MAN TGE o dmc od 3 do 5,5 t. Produkowany jest on w fabryce w Białężycach koło Wrześni, zarówno w wersji z napędem konwencjonalnym, jak i z napędem elektrycznym. Jego nowa wersja – Next Level - miała swoją premierę w kwietniu 2024 r. W styczniu 2024 roku, spółka MAN Truck & Bus Polska podpisała pierwszą na polskim rynku umowę sprzedaży w 100% elektrycznej ciężarówki eTruck.